Sydkattens utställning

I början av april for jag med Jane o Foxy till Malmö för att delta i Sydkattens utställning!

Jag och syrran Carro (hade med sitt britthonan Elsa till uställingen) åkte tidigt på lördagsmorgonen och checkade in oss och konstaterade att katterna hade olika domare som med aningen otur skulle krocka med varandra...

Jane hade Karl Preiss och Foxy och Elsa fick Ad de Bruin (en domare som jag aldrig haft tidigare).
Först ut var Elsa, på sin första uställning och fixade det galant, hon fick en mycket fin bedömning av Ad. Sen blev det som väntat, väääldigt tajt mellan Foxy och Jane, först ut var Foxy hos Ad, som gav henne en strålande bedömning och två minuter senare skulle Jane upp till Karl, det var ett springande mellan burar och bärandes på katter, men det gick :) Och Jane charmade Karl väldigt så det var inga problem att få hennes tredje CACS och BIV gick till en snygg dansk somali, som senare även blev NOM och BIS ungdjur. Sedan började Ad och Karl nominera samtidigt och både Foxy och Jane skulle upp, först upp var Jane som var på sitt vanliga utställningshumör med charmen i högsta hugg, och blev nominerad, jätteskoj!!
Sen var det Foxys tur och hon slogs mot syrrans Elsa och även en blå somali. Det var Elsa som drog högsta kortet och blev nominerad, kul för oss systrar att få varsin nominering!

Till panelen deltog 7 katter och Jane lyckades få 2 röster och vinnande katt fick 3. Så jag var väldigt stolt över min snygging :)

Nästa utställning blir Eksjö för miig och Jane!

(Jag hade med mig kameran, men glömde som vanligt att ta några bra kort...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0