Kattungarna växer

Kattungarna är inne på sin 11:e dag och lilltösen hänger med! Det är med ett stort leende och glädje som jag kan berätta att lillan (numera döpt till Engla) har passerat 100 grams-strecket och väger nu 124 gram! Jag har hela tiden hoppats på denna underbara kärleksmagnet! Men när hon vägde 40 gram och resten av syskonen var över 100 gram tvivlade jag, men varken Engla eller jag gav upp och idag är hela familjen J-star glada och blickar framåt!

Jag har valt att denna kull kommer gå i mitt stamnamns tecken, alltså stjärnor/planeter. Engla är plockat då denna livsglädjande hona verkligen har haft en ängel vid sin sida! Den största hanen i kullen, numera över 200 gram och har en väldigt snygg mörk färg ska heta Jupiter! Resterande namn kommer vara Venus, Saturnus och Tellus.

Alla fem i kullen har öppnat ögonen nu i helgen och jag kommer snart fotografera dem och lägga ut dem här på bloggen/hemsidan!

Jane är en exemplarisk mamma och jag är mycket stolt över henne, hon sköter sina små och har bra med mat och myser samtidigt med matte! Jumjum är inne och tittar på de små, men vänder ganska snabbt i dörren när han förstår att han faktiskt inte får äta av RC BabyCat :)

Kommentarer
Postat av: Sophia

Vad skönt att det går bra för lilla Engla!! Ser fram emot bilder på glinen!

2008-07-23 @ 23:22:56
URL: http://www.devons.se
Postat av: Sandra

Hej hopp!

Va härligt å höra att de små tossorna mår fint, och speciellt att den lilla minstingen mår bra :)

Kramisbananis!!



Ps. Jag är redo med kameran, just let me know ;)

2008-07-24 @ 08:29:52
URL: http://sandris.zoomin.se
Postat av: Olle

Jag tycker dina kattungar är söta. När får jag träffa dem?

2008-07-24 @ 13:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0