Jane och jag drog till Norge--> Oslo--> Norak

I lördags den 17 mars så påbörjades vår resa till Norge, när vi skulle till Oslo för att ställa ut på Noraks utställning!
Klockan 0315 träffades vi och började packa bilen, vi var fyra tvåbenta och sex katter :)
GPSen tog oss med säkerhet och vänlighet fram i Oslo och guidade oss rätt, när vi väl var på plats så såg jag att det var samma utställningslokal som jag var på för två år sedan, dvs. en kall lokal, med hög ljudvolym och dålig servering, men jag hade ju Thea som domare, så det spelade inte så stor roll.

Det var fyra somalis representerade på utställning, Saturnus var där och glänste och även Janes barnbarn en abyvariant var med, roligt! :)

Jane fick strålande kritik och Thea undrade hur jag har lyckats dressera henne så väl att hon charmade domaren hela tiden att de hade svårt att skriva bedömningen! Thea blev oxå högt besviken när jag berättade att vi ansökt om dispens för tidigare hemgång, ingen NOM till Jane alltså. Men Saturnus har ärvt sin mors utställningsglädje och charmade självfallet till sig en NOM :)

Jane fick alltså sitt nionde CACS, det är "bara" två certifikat kvar till det högsta och åtrovärda titeln Supreme Champion.... Vi får väl se hur det går på "vår" uställning i Falköping 12-13 maj :)


Jane vilar upp sig efter en lååång dag på resande fot :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0