Kattungarna 8½ vecka

Kattungarna växer och frodas utan dess like, nu har definitionen gått från sockersöt till fullbordade teorrister! Det är med full fart och glädje som fem kattungar har invaderat vår lägenhet. Allting går att smaka på, leka med eller att brotta ner. Konstigt nog så är det oftast Jupiter och Engla som ligger och slåss, det skiljer ju bara 250 gram mellan dem, men än så länge tror jag att de ligger ganska lika i vem som vinner, den starke eller den envise? :)

Venus
Planerna har varit att Venus skulle stanna kvar i katteriet, men efter lite funderande så finns möjligheten att köpa henne, då jag kommit fram till att jag lika gärna kan vänta på min avelshona till nästa kull med Jane, samtidigt som jag är extremt nöjd med Venus utseende så det krävs en perfekt familj för jag ska kunna släppa henne ;-)

Jupiter
Jupiter väger numera över 1 kg, de andra kattungarna ligger mellan 750-800 gram, han är alltså pappa sin upp i dagen! Det finns ett starkt intresse för Jupiter så jag hoppas verkligen att Vicky blir plastmamma till honom. Nya smeknamnet går under "Juppe" ;-)

Tellus
Numera omdöpt till Zelda av sina nya ägare, men fortfarande Tellus här hemma, fast jag försöker lära henne sitt nya namn så fort jag kommer på att jag sagt Tellus till henne. Tellus är en smäcker liten dam som har bus som enda dagsjobb, vilket jag tror kommer passa kommande polaren Saffran utmärkt!

Saturnus
Fortfarande kvar till salu och är idag den kattunge som har vackrast aby-look och har "det" i ansiktet/huvudet. Saturnus är väldigt tillgiven och är en knäkatt, sover gärna på matte och myser. Här hemma väntar Saturnus o matte spänt på om någon ska visa intresse för denna snygga gentleman ;-)


Engla
Ja vad ska jag säga? 20 gram efter Tellus ligger Engla idag. Hon har gått upp, hon har behållt sin vikt och hon har kommit i fatt! Det är helt otroligt! Efter 8 veckor är Engla ifatt! Det är glädjetårar! Engla har börjat få sin päls tillbaka och färgen har utvecklats väldigt på henne de senaste. Engla är även den kattunge som är mest tillgiven, hon börjar likna mamma Jane i personligheten allt mer, sitter matte på toa då ska Jane o Engla oxå sitta på toa, alltså mattes toa i mattes knä! Det är bara å vänja sig ;-)
Å Engla är fortfarande till salu,men jag hopppas innerligt att min syster tar henne till sitt hjärta så Annie får en kompis o Engla ett underbart hem med kärlek! :)
Engla har somnat :)

En uppdatering på bilder kommer så fort kameran fungerar som den ska igen

Kommentarer
Postat av: Sis Carro

Vad de har växt ! Men lika söta som alltid :)

2008-09-12 @ 12:37:30
Postat av: Maria

SUUUUPER söta, som socker =))

Nä nu måste jag ta mig bort till dig och kattnappa lite tror jag, en somalihona kanke skulle passa här bland mina krulliga. Vad säger du, tror du en somali kan matcha inredningen här ;)



Kram på dig / Maria

2008-09-15 @ 00:35:32
URL: http://www.guzmaniasrexar.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0