KATTUNGARNA ÄR FÖDDA!!!

I lördags, den 12 juli 2008, föddes det fem underbart söta sötnosar hemma hos oss!
Jane var en fantastiskt mamma och skötte förlossningen utan problem och jag fanns bara med och tittade på.

Klockan 09:00 på lördagsmorgonen började Jane titta på mig och ansåg att det var dags. 11:44 var tre kattungar födda och jag trodde att det var klart. De små sötnosarna började dia och Jane såg nöjd ut.

Jag tog en dusch och firade födslen med pappa Jumjum, vi firade med burkmat och god dricka. Vid 18 tiden började dock Jane krysta igen och efter tjugo minuter hade det kommit två viltfärgade pälsklingar till! FEM stycken! Det var helt otroligt! Visserligen är Jane själv en femkulls-unge, men jag trodde aldrig att de skulle vara fem stycken i den magen!

De första fyra kattungarna vägde mellan 80-86 gram, den sista lilla tösen vägde bara 58 gram.
Idag måndag den 14 juli (min födelsedag) kämpar vi vidare med den minsta tösen och håller tummar och tår och tass att hon ska klara sig, hon har en livsvilja och livslåga som heter duga! Men när syskonen är närmre 100 grams-strecket är det svårt att fajtas med! Men alla här hemma i J-stars, både katter och människor låter hoppet vara det sista som överger oss!!!

Alla ungarna har otroliga svansar! Det är härligt att se att det är en egenskap som Jumjum för vidare!

Om ni är intresserade av en somali elr vill veta mer om dessa underbara sötnosar! Hör av Er! :)


Kommentarer
Postat av: sis Carro

Ohhh jag är nästan sugen på en till :P när jag träffar dem på torsd är jag antagligen helt såld !!

2008-07-15 @ 10:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0